.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلستان؛ رنگین کمان وحدت اقوام

گلستان زیستگاه اقوام مختلف ایران زمین است که برادروار و متحد در کنار یکدیگر زندگی می کنند و از اینرو این استان به رنگین کمان اقوام ایران و آئینه وحدت شهره جهان است.

وجود اقوام مختلف، ترکمن، فارس، بلوچی، زابلی، مازنی، سیستانی، خراسانی، قزاق و ...، کلکسیونی از وحدت و یکدلی را در این استان زیبای کرانه خزر ایجاد کرده است.
همزمان با هفته وحدت، در مناطق مختلف گلستان، آیین جشن وحدت برپاست و مسلمان و قوم های مختلف گلستان هر یک به فراخور آداب و سنن خاص خویش به برپایی این مراسمها می پردازند.

گرامی باد هفته وحدت که درآن میثاق ها تحکیم می شود، پبمان ها استوارتر می شود، خون ها در هم می جوشد، دست ها و بازوها درهم قرار می گیرد، چهره ها بر یکدیگر لبخند پبروزی و صفا می زند، قشرها همه باهمند، امت، یکپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در کنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف سرود وحدت می خوانند.

وحدت و برادری، از زیباترین واژه ها است، وحدتی که پیامبر رحمت(ص) در استمرار رسالت دیگر انبیا برای جوامع بشری به ارمغان آورد، پیامبر اکرم (ص) مهاجران و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فرا خواند و بدین سان گلبانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکن شد و زیربنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد و ارزش های متعالی اسلامی و اتحاد، جانشین ارزش های پوچ و خیالی جاهلی شد.

پیامبر اسلام (ص) با استناد به آیات قرآن، جوامع اسلامی را به اعتصام به حبل متین الهی و پرهیز از تفرقه و تشکیل امت واحده در سایه عبودیت اللّه، دعوت کرد. مسلمانان نیز در پرتو عمل به این دعوت و حرکت در طریق وحدت، متحد شدند و بر دشمنان چیره گشتند و دیری نپایید که طعم فتح و پیروزی را چشیدند.


به تاکید کارشاسنان علوم دینی در گلستان، بیداری امروز امت اسلام، بازگشت مسلمین به قرآن و سنت، مطرح شدن ولایت امر و خلافت اسلامی، آزادی خواهی، عزت طلبی و حرکت های وحدت طلبانه مسلمین است، که بی شک از ثمرات انقلاب مقدس امام خمینی (ره) است.

حضرت امام راحل(ره) در طول حیات طیبه خویش بانی تحرکات مهمی در جهان اسلام بودند که یکی از اقدامات مهم ایشان، ایجاد وحدت و اخوت دینی، در میان مسلمین بود.

گلستان الگوی وحدت در جهان

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: استان گلستان در زمینه وحدت در کشور نمونه و مطرح است و می‌تواند برای کشور و جهان اسلام الگو باشد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: این یک واقعیتی است که همگان بر آن واقفیم که استان ما از استانهای نمونه همزیستی مسالمت آمیز بین شیعه و سنی است.

وی اظهار داشت: رمز موفقیت ما دراین زمینه را می توان صداقت، صمیمیت و صفای بین خودمان و برادران اهل سنت برشمرد.

امام جمعه گرگان به وضعیت زندگی اهل سنت و شیعیان در استان گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: گلستان امروز از بهترین استان‌های سنی‌نشین کشور است وما امروز در کنار برادران اهل سنتمان خیلی خوب و به راحتی زندگی می‌کنیم و روابط خوبی میان ما برقرار است.


وی گفت: بسیاری از بزرگان وقتی وارد استان ما می‌شوند می‌گویند استان گلستان نه فقط برای کشور یک سرمشق و الگوست بلکه برای کل جهان اسلام می‌تواند الگو باشد.

وی به عوامل وحدت در استان اشاره کرد و گفت: ۳۰ سال است که از بعد از انقلاب روی این مسائل کار شده است و ما فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم و در هر برهه، مردم از نظام صداقت دیده‌اند.

به گزارش مهر، آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: همواره بنای نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی با مذهب رسمی شیعی با برادران اهل سنت خود بر اصل صداقت و راست‌گویی بوده و این اثر خود را گذاشته است و بحمدالله میوه و ثمره این صداقت را، در آرامش کاملی که در سطح استان برقرار است، می‌توان برداشت

هفته وحدت، چتری مبارک ازایثار و فداکاری بر مردم، چشمه ساری از معرفت و شعور، در کام تشنه خلق خداست و سایه ساری آرامش بخش، دل انگیز و روح پرور برای هموطنان مسلمان ماست.

این هفته الهام بخش حرکت و انسجام و اخلاص است و زداینده کینه ها، کدورت ها، خودخواهی ها، گروه گرایی ها، تعصب ها، ملیت پرستی ها، فرقه بازی ها و تفرقه جویئی هاست.

هفته وحدت، ایام میثاق با خون شهیدان است و هفته پبمان با راه اسلام و خط امام فقیدمان، حضرت روح الله (ره ) است.

هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت، حضرت ختمی مرتبت(ص) است که به برکت میلادش چهره ی جهان دگرگون شد، شرک ها به توحید مبدل گشت، عبادت خدا جای اطاعت از طاغوت ها را گرفت، نفاق ها به یکرنگی گرایید و خصومت ها و دشمنی های چندین ساله، به " اخوت اسلامی" تبدیل شد، مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم، یار هم گشتند و سفید و سیاه برابر شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.